Dag 22 Tour du Gili Trawangan

Vandaag de laatste dag zonder verplichtingen :-(( Morgen op transport naar het vliegveld Praya op Lombok. Om 19.25 uur vliegen we naar Singapore. Ruim 24 uur later nemen we daar het vliegtuig naar Amsterdam. Eerst nog even bij de receptie gecheckt of er een transport naar het vliegtuig is voorzien. Ook dit blijkt weer goed geregeld want het transport (eerst met de boot naar Lombok en dan met de auto naar het vliegveld) staat geboekt. We vertrekken om drie uur in de middag dus morgen hebben we ook nog behoorlijk wat tijd en kunnen we dus alles op het gemak doen.
Zoals iedere dag is het mooi weer als we wakker worden. Na het ontbijt huren we fietsen en starten we aan onze tour du Gili Trawangan. We rijden het hele eiland rond langs het water. Hier en daar door het rulle zand maar verder kunnen we alles fietsen. We doen er ruim een uur over. Aan het eind nemen we nog wat wegen in het binnenland. Daar is het duidelijk minder toeristisch en zien we weer wat authenticiteit terug. Er is zelfs een voetbalveld dat waar op dit moment 11 geiten en 11 koeien hun kunsten vertonen. De bal heb ik echter niet kunnen ontdekken. Ook de dug-out is bezet door de geiten.
We huren snorkelspullen en zoeken een geschikte snorkelplek. Na een uur snorkelen gaan we bij de Italiaan lekker lunchen. Na de lunch doen we nog een snorkelsessie. Weer heel veel moois gezien waaronder weer een grote zeeschildpad die zijn best doet om wat eetbaars van het koraal te schrapen. Regelmatig moet hij daarbij de nodige vissen verjagen. We genieten geruime tijd van dit mooie schouwspel. Verheugende is tevens dat het vandaag de hele dag mooi weer blijft. Na het inleveren van de snorkelspullen en de fietsen gaan we dus maar weer even uitrusten..............bij het zwembad. Het is inmiddels vier uur dus Happy Hour is net begonnen -:))