Dag 24 Singapore

Eerst nog even over gisteren. De overtocht per boot naar Lombok verliep voorspoedig. Lekker zonnetje onderweg. Aan de overkant stond keurig een auto klaar en het eerste stuk ging prima. Prachtige landschappen schoten weer aan ons voorbij. Regelmatig hebben we ons verbaas dat er zo weinig mis ging in het verkeer. Nu ging het dus even niet helemaal goed. Op een smalle weg kwamen we een "crazy driver" tegen die verkeerd inhaalde en nog op onze weghelft zat toen wij er aan kwamen. Beide auto's weken uit en ook nu ging het weer bijna goed. Niet helemaal dus: onze rechter buitenspiegel (ook hier rijden ze links) werd aan flarden gereden. Onze chauffeur was redelijk over zijn toeren. Hij reed na inspectie wel gewoon door maar zat te zuchten en te blazen. Omdat de spiegel nog maar beperkt vast zat is hij gaan bellen en zijn we de auto én de chauffeur om gaan ruilen. Daarna ging alles weer voorspoedig. De vlucht naar Singapore ging gelukkig helemaal goed. Alle spiegels zaten er bij aankomst nog aan. Om tien uur zijn we geland. Na het ophalen van de bagage op zoek naar de Singapore Stopover balie. Dat was nog niet zo makkelijk want het is wel een heel groot vliegveld. Uiteindelijk gevonden. We krijgen allerlei coupons voor ons verblijf in Singapore en moeten nog 25 minuten wachten alvorens we weggebracht worden naar ons hotel. Daar arriveren we rond middernacht.

Vandaag dus een volle dag in Singapore. Om acht uur vanavond worden we weer opgehaald bij ons hotel. Na het ontbijt checken we uit en slaan onze bagage op in het hotel. We hebben een coupon voor o.a. De hop-on-off bus en een rondvaart over de Singapore River. We maken vandaag veel gebruik van de bus. We bezoeken o.a. de botanische tuin met een prachtige orchideeëntuin. Het is erg warm vandaag maar daar genieten we dan nog maar even van. Singapore heeft ook een reuzenrad a la Londen. Deze schijnt zelfs de grootste van de wereld te zijn. Ook daar hebben we vrijkaarten voor. Josee kiest er voor om haar coupon niet te verzilveren -;)
We winkelen nog wat en gaan naar het hotel om de bagage op te halen en om te kleden. Nu zitten we op het vliegveld te wachten voor vertrek en een lange nacht......